"Инфинити" влезе във Формула 1 като спонсор на "Ред бул"

Спонсорската сделка в най-голямата в историята на "Нисан"

© Associated Press

Спонсорската сделка в най-голямата в историята на "Нисан"

Луксозната марка "Инфинити" влезе във Формула 1 като спонсор на шампиона при пилотите и конструкторите "Ред бул" и беляза завръщането на японските автомобилни производители в спорта.


Компанията е част от "Нисан", който е партньор на "Рено". Французите притежават 44.3% от акциите на японците, които пък държат 15-процентов дял от европейския производител. Това е първата поява на японски производител след последователното оттегляне на "Хонда", "Тойота" и "Бриджстоун" в последните три години.


В неделя Би Би Си съобщи, че двигателите на "Ред бул" вече няма да носят името "Рено" и ще бъдат прекръстени на "Инфинити", но информацията беше опровергана при официалното представяне на сделката.




Тя включва поставянето на логото на марката в предната, задната и страничната част от болида на австрийците и екипировката на пилотите Себастиан Фетел и Марк Уебър.


Спонсорският договор е за два сезона, а стойността му ще покрива поне годишните разходи на "Ред бул" за доставка на двигатели от 8 млн. евро. Възможно е сумата да бъде и по-голяма заради шампионския статут на екипа, коментира "Ройтерс".


Вицепрезидентът на "Инфинити" Анди Палмър заяви, че това е най-голямата спонсорска сделка в историята на "Нисан груп", а изпълнителният директор на тима Кристиан Хорнер определи новото партньорство като "изключително важно и стратегическо".


"След оттеглянето на автомобилните компании в последните няколко години, завръщането на японски производител е чудесна новина, каза британецът пред "Ройтерс". Може би това ще окуражи повече компании да последват "Инфинити". Смятам, че подходът им да не купят и управляват отбор, а да бъдат негов партньор, е правилен."


По подобен начин в последните месеци процедира "Лотус груп" със спонсорирането на "Рено", който вече не е собственост на французите, както и "Маруся Моторс", чиито средства подсигуриха бъдещето на "Върджин рейсинг".


Според Палмър в скоро време "Инфинити" може да започне сътрудничество с "Рено" около дейностите във Формула 1 по развитието на системата КЕРС и други технологии по производството на батерии.


"Не предприехме традиционното влизане в спорта с купуването на отбор. На първо място това е маркетингово партньорство, което се надяваме да доведе до техническо сътрудничество в области, където "Инфинити" и "Нисан" са силни", обясни вицепрезидентът на луксозната марка.


Основният пазар на компанията е САЩ, но с влизането си във Формула 1 цели да подобри своя имидж и да спечели нови клиенти по целия свят.


"Решихме, че трябва да израснем и да разширим присъствието си в Западна Европа, но също така и на места като Китай, Русия и Югоизточна Азия. Спонсорирането на Формула 1 може да покаже името ти пред невероятно много хора, при това много бързо", обясни Палмър.


Хорнер допълни, че за "Ред бул" сделката надминава границите на маркетинговите ползи. "Спрямо нашите конкуренти ние имаме слабости в изследванията и развитието, а компании като "Нисан" и "Инфинити" имат технологичните ресурси и познания там. За нас това партньорство е лиспващата част от пъзела, която ще ни позволи да запазим своята конкурентоспособност, за която работихме толкова усилено", каза шефът на "Ред бул".